Pečujte o svého recruitera

Role se otočily. Ten, kdo se na trhu práce o něco uchází, je dnes zaměstnavatel, který se snaží daného profesionála získat. A pracovník si vybírá, kam nastoupí, píše Petra Hrušková, manažerka náboru Google pro EMEA region.

 

 

Lidi nejsou. Najít zaměstnance, který bude mít předpoklady uspět a bude loajální, je věda. Kandidáti mají velká očekávání a můžou si vybírat. Snaha udržet si dobrého zaměstnance je dnes skoro adrenalinový sport. A dá se předpokládat, že popsaná situace potrvá. Pokud chceme jako zaměstnavatelé uspět, je na čase přestat situaci vnímat jako mimořádnou a rychle se přizpůsobit. Dobrým začátkem je položit si správné otázky. Proč není o práci v naší firmě zájem? Používáme efektivní cesty k identifikaci a oslovení potenciálních zaměstnanců? Je image naší společnosti a naše firemní kultura pro zaměstnance lákavá? Takových otázek bude hodně, problematika práce s lidmi je komplexní. Jednu sebekontrolní otázku bych vám zvlášť doporučila. Jak probíhá úplně první komunikace zájemců o práci s naší společností?

Je fascinující, kolik se najde firem, jejichž vedení se takto zatím nezeptalo. Ze všech stran se ke mně dostávají zkušenosti často špičkových profesionálů, kteří ukončili komunikaci s potenciálním zaměstnavatelem hned po první „srážce“ s recruiterem. Setkali se s neprofesionalitou, nedostatkem respektu, nikdo neučinil pokus jim příležitost a zaměstnavatele „prodávat“. Nedostávali informace o vývoji situace, recruitera museli uhánět. Nejenže tito zaměstnavatelé přišli o šanci získat cenný talent, rovněž jejich pověst na trhu utrpěla, protože takové příběhy se šíří dál.

Hodně společností chápe potřebu investice do lidí, ale řada z nich podceňuje význam prvního člověka, se kterým se kandidát na práci ve firmě potká. Ve světě, kde je o talent bitka, se role otočily. Ten, kdo se na trhu práce o něco uchází, je zaměstnavatel, který se snaží daného profesionála získat. A pracovník si vybírá zaměstnavatele. Pojem „uchazeč“ je tedy zastaralý. Podle toho je s potenciálním zaměstnancem potřeba komunikovat.

 

Do náboru ty nejlepší

Opravdu dobrý recruiter velmi rychle identifikuje kandidátovy hodnoty, motivace a cíle a zvolí způsob, jak příležitost práce ve společnosti prezentovat jemu na míru. Chová se vždy s respektem bez ohledu na to, jestli se rozhodne kandidáta poslat v procesu dál. Drží ­slovo a pravidelně informuje o vývoji situace. Velký význam v kandidátově rozhodování hraje dojem, jaký v něm recruiter zanechá. Bylo jeho nadšení pro firmu upřímné? Působil dojmem šťastného člověka? Kandidát je na tyto signály citlivý a celkový dojem zahrne do svého procesu rozhodování.

Proto radím: Získejte pro svou společnost ty nejlepší z nejlepších v oblasti náboru. Je jich na českém trhu dost. Investujte do nich stejně jako do svých nejlepších obchodníků. Pečujte o ně. Zajímejte se o jejich potřeby, dopřejte jim vzdělání. Hodnota, kterou vaší společnosti přinesou, může být pro budoucí úspěch firmy rozhodující. Věřte mi, když říkám: Šťastný recruiter bude vaší konkurenční výhodou.

Petra Hrušková

Manažerka náboru pro region EMEA ve společnosti Google

Pečujte o svého recruitera was last modified: December 19th, 2017 by Hugo Mrázek